Rosma, Khai Ulang Alik Ke Pulau Pinang Kerana Pelajar


PETALING JAYA: Demi memberikan terapi kepada para pelajar pasangan suami isteri iaitu penyanyi Rosma dan Khai sanggup berulang-alik dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang yang menempatkan pusat pengajian Alliance University College of Medical Sciences (AUCMS).

Khai berkata, sebagai duta AUCMS bersama-sama isterinya dan beberapa artis lain, mereka ditugaskan untuk melakukan pelbagai aktiviti melibatkan pelajar di situ.

“Setiap bulan, kami akan sentiasa berulang-alik ke AUCMS di Kepala Batas, Pulau Pinang kerana kerja kami adalah melibatkan diri bersama-sama pelajar dengan pelbagai aktiviti seperti teater dan sukan.

“Kami telah melibatkan diri sebagai duta AUCMS sejak Jun lalu untuk kontrak selama setahun,” kata Khai kepada mStar Online.

Artis lain yang turut terlibat adalah penyanyi Salima, Aliff Razali, Lan (Kristal) serta pelakon, Zuraini Kassim.

Tambahnya: “Kami akan menyibukkan diri dengan pelbagai aktiviti kokurikulum melibatkan para pelajar sepanjang bulan Ramadan ini.”

Sementara itu, Rosma yang masih aktif menyanyi akan membuat persembahan nyanyian di Intekma Resort & Convention Centre, Shah Alam selama 26 hari pada bulan Ramadan ini.

“Kerjaya nyanyian saya masih berjalan seperti biasa dan sedang merakam lagu Hari Raya dengan kawan-kawan lain yang bernaung di bawah syarikat pengurusan World Event Management Sdn Bhd iaitu Khai, Lan (Kristal), Aliff, Salima dan Zuraini.

“Selain itu, saya merakamkan lagu duet dengan suami saya untuk dimuatkan dalam album tersebut,” katanya yang pernah muncul dalam album raya berjudul Lebaran Ilahi Aidilfitri yang diterbitkan pada tahun lalu.

Selain itu, dia yang sibuk menguruskan anak lelakinya berusia dua tahun baru sahaja merakamkan program Mari Berdansa Aidilfitri yang akan disiarkan pada Hari Raya Kedua, 31 Ogos, pukul 5 petang di Astro Ria (saluran 104).

Program ini menggabungkan pasangan-pasangan bekas peserta Sehati Berdansa dan Mari Menari yang bersaing gerak tari dengan alunan lagu hari raya bagi merebut gelaran juara.

Pasangan yang memenangi program tersebut menerima hadiah RM5,000 untuk didermakan kepada badan kebajikan yang diwakili masing-masing dan hadiah percutian tiga hari dua malam ke Tanjung Rhu Resort, Langkawi. - mStar Online

______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
______________________________________________________

Post a Comment

0 Comments